اطلاعات

محصولات جدید

5 نکته اساسی برای رکاب زنی

(7 رای)

یک رکاب زنی کوتاه

مسیر خود را برنامه ریزی کرده اید و کلاه ایمنی خود را بر سر گذاشته اید. فشار لاستیک شما کاملاً مناسب است، چراغ های شما کاملاً شارژ شده و تنقلات راه، اماده اند. و حالا زمان حرکت در جاده رسیده است. نه؟
اما عجله نکنید.

این احتمال وجود دارد که شما یک قدم عظیم را فراموش کرده باشید و آن این است که دنده دوچرخه سواری خود را آزمایش کنید. اینکه همه وسایل خود را جمع کنید یک چیز است، اما آزمایش آن و اطمینان از اینکه همه قطعات به خوبی با هم کار می کنند کاملاً چیز دیگری است.

برای اینکه در حین دوچرخه‌سواری خود کاملاً در لحظه حضور داشته باشید و تمرکز خود را بر روی چرخش آرام رکاب و برخورد باد بر صورتتان بگذارید، مهم است که با برنامه ریزی از قبل، تمرین و یادداشت برداری، دنده خود را به درستی آزمایش کنید.


گام اول: از پیش برنامه‌ریزی

هیچ‌گاه تست چرخ دنده خود را تا آخرین لحظه رها نکنید.

شما نه تنها باید از نحوه کار هر قطعه چرخ دنده، بلکه از کارکرد صحیح کل تنظیمات باهم اطمینان حاصل کنید. آیا لباسهای چوبی شما به خوبی روی رک شما نشسته اند؟ برای دستیابی به حداکثر کارایی ، چه مواردی باید انجام شوند؟ آیا همه چیز به خوبی تنظیم شده است تا بتوانید راحت سوار شوید و پاشنه خود را به لبه پانکرهای خود نزنید؟

وقتی در حال رکاب زدنید، این جزئیات به ظاهر کوچک اگر به درستی رعایت نشوند، می توانند اشتباه‌های بزرگی ایجاد کنند. بهترین راه برای اطمینان از اینکه همه چیز را تا آخرین لحظه ترک نمی کنید، داشتن یک برنامه زمانی است. از تاریخ عزیمت خود حساب کنید و برای خود مهلت تعیین کنید تا بین راه تمام وسایل خود را در چه زمان و حالتی جمع آوری،آزمایش و نصب کنید.


گام دوم: تمرین، تمرین، تمرین

قسمت اساسی از روند برنامه ریزی پیش رو در واقع بیرون رفتن و انجام چند حرکت ورزشی یا نمایش با تنظیم کامل دنده‌هاست. این نه تنها ایده خوبی برای آموزش است، بلکه به شما فرصتی می دهد که هرگونه اتفاقات نامنتظره در مسیر را پیشبینی کنید و امیدواریم در این صورت از غافلگیری ناخواسته در مسیر جلوگیری شود

به عنوان مثال اگر قصدشرکت در تور پنج روزه‌ی دوچرخه سواری را دارید، صب قبل از حرکت را به تنظیم کامل اتصالات دوچرخه خود اختصاص دهید. آنچه را که قصد دارید در سفر پنج روزه خود بپوشید، بپوشید و غذای مناسبی به همراه داشته باشید. حتی اگر فقط با دوچرخه به خانه دوست خود بروید و در حیاط خانه آنها اردو بزنید، حداقل تصویری از برنامه‌ی پیش رو و نحوه‌ی کار دوچرخه‌تان در ذهن خواهید داشت.

گام سوم: لوازم ضروری

خواه در حال رفت و آمد به دفتر کار باشید و یا اینکه یک سفر تفریحی طولانی تر انجام دهید، می توانید تمرین و آزمایش‌های مربوطه را مکررا تکرار کنید. این تست های آزمایشی شاید مهمترین کاری باشد که باید برای اطمینان از موفقیت در یک تور دوچرخه سواری انجام دهید. به سرعت متوجه می شوید که دنده خود را بیش از حد بسته‌اید یا وزن آن را درست متعادل نکرده‌اید.

حتماً تست های آزمایشی خود را در مناطق متنوع و در شرایط متنوع انجام دهید تا ببینید نحوه تنظیم شما در همه شرایط مختلفی که ممکن است در سفر با آن مواجه شوید، چگونه پاسخ می دهد. آنچه در حال حاضر ممکن است به عنوان کار اضافی احساس شود، بعداً زمانی نتیجه می‌دهد که تنظیمات و اتصالات دوچرخه شما ماننده کره نرم و مثل باد سریع باشد.

گام چهارم: یادداشت بردارید

تنظیم مجدد یا تنظیم چه دنده ای نیاز داشتید؟ هنوز چه اصلاحاتی در تنظیمات خود نیاز دارید؟ چه دنده ای برش برداشته و کدام مانده؟ چه مواردی در لیست خواسته های شما وجود دارد که ممکن است سفرهای آینده را بهبود بخشد؟ همه را بنویسید.

آخرین مرحله در آزمایش کامل تجهیزات دوچرخه سواری تور ، یادداشت برداری است. یک مکان اختصاصی ، چه در یک دفترچه یادداشت و چه در صفحه گسترده دیجیتال ، برای ضبط آنچه که کار می کند و چه چیزی مفید نیست ، اختصاص دهید.

گام نهایی: تعمیر و نگهداری دوچرخه قبل از سفر

اگر بتوانید این را به یک علم برسانید، سفر بعدی شما و همه سفرهای آینده بسیار راحت تر و موفق تر خواهد بود. وقتی زمان برنامه ریزی برای یک سفر دیگر است، از یادداشت های قبلی خود سپاسگزار خواهید بود زیرا جزئیات مربوط به نحوه بسته بندی و نحوه تنظیم دوچرخه را در آن جا قرار داده اید تا به آنها مراجعه کنید.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*