اطلاعات

محصولات جدید

رکاب‌زنی را در کرونا فراموش نکنید

در این ماه‌های درگیر با ویروس کرونا، روزها و هفته‌ها سریع میگذرند و دستورالعمل‌ها هر دقیقه تغییر میکنند.
تعطیلات‌مان مانند گذشته سپری نمی‌شوند. دیگر زمان آن نیست که بر هواپیما بپریم و به دنبال آرزوها و فانتزی‌هایمان، چهارگوشه جهان را بگردیم و یک مسافرت رویایی رقم بزنیم.
هیچ‌کس نمیخواهد خطر ویروس کرونا را به جان بخرد یا باعث گسترداندن آن شود. به هر حال جوامع کوچک منابع و حمایت پزشکی محدودی دارند.
اگر می توانید نزدیک خانه‌ی خود بمانید و کاملاً خودکفا باشید، دوچرخه سواری را برای به حداکثر رساندن ایمنی و به حداقل رساندن تاثر کرونا ویروس بر روحیه‌تان به یکی از اولویت‌های اصلی خود تبدیل کنید. به خاطر داشته باشید که در واقعیت فعلی ما، کمی برنامه‌ریزی سفر جاده‌ای می‌تواند روحیه‌ی‌ هیجان طلبی شما رو تامین کند.

برای راهنمایی درومورد سوارکاری ایمن روزمره، توصیه‌هایی از بروس برنارد، پزشک ارشد بازنشسته‌ی شعبه ارزیابی و کمک بهداشتی در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های خطرناک و همچنین عضو انجمن دوچرخه سواری "ماجراجویی سوارکاری روزمره" رفتیم.

چند سال پیش بروس به تازگی از تور دوچرخه سواری انجمن خود در آفریقای غربی برگشته بود، جایی که به شدت درگیر شیوع ابولا بود. در زمانی که همه یک قدم به عقب برداشته بودند و بسیاری از برنامه‌های این چنینی کنسل گشته بود، بروس به سرعت شروع به آموزش در مورد چگونگی حفظ ارامش و برداشتن قدم مناسب در راستای این بحران جهانی کرد.

این توصیه پزشکی نیست، فقط چند نکته برای چرخاندن چرخ های خود در این دوران ناآرام است. و به یاد داشته باشید، تصادف کردن همیشه بد است، اما تصادف نکردن هرگز از مراقبت و سواری ایمن و هوشمندانه مهمتر نیست.

۱. با بخش بهداشت محلی و سایر مراکز راهنمایی آن محل مشورت کنید تا بفهمید آیا گروه های کمتر از ده سواره، مجاز به بیرون رفتن از خانه برای سواری ایمن هستند یا خیر.

۲. هر کسی که مشکلات تنفسی قبلی، دیابت، فشار خون بالا یا نقص ایمنی یا سرطان و غیره داشته باشد، احتمالاً باید همین الان از دوچرخه سواری یا تماس با سایر موتورسواران خودداری کند. حتی کسانی که علائم ندارند ممکن است ناقل پنهان ویروس باشند ولی ندانند.

۳.خودارزیابی کنید. اگر سرفه میکنید یا دمای بدنتان بالاست یا فقط احساس بدی دارید، سوار نشوید. تماس بگیرید و انصراف دهید.

۴. حداقل شش فوت از هم فاصله داشته باشید. از دور سلام کنید و خوش آمد بگویید. نیازی به مشت زدن، در آغوش گرفتن یا دست دادن نیست.

۵. قبل از سوار شدن و در هر بار توق ، دستان خود را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید. به خصوص پس از حضور در مکان عمومی یا بعد از سرفه یا عطسه (تماس با آب و صابون و مالیدن دستهایتان به یکدیگر، ویروس را در حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه از بین می برد ، بنابراین برای اطمینان از این کار ، پنج ثانیه دیگر اضافه کنید!)

۶. اگر آب و صابون در دسترس نیست، اطمینان حاصل کنید که ضدعفونی‌ کننده دست حاوی حداقل ۶۰ درصد الکل به همراه داشته و از آن استفاده کنید. تمام سطح دستان‌تان را باید بپوشاند (دستکش های دوچرخه سواری تان را بردارید!) و آنها را روی هم بمالید تا خشک شود.


۷. از دست زدن به چشم، بینی و دهان با دستان شسته نشده خودداری کنید. بله! در هنگام تنظیم کلاه ایمنی و عینک دشوار خواهد بود.

۸. خوش بگذره :)

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*