اطلاعات

محصولات جدید

5 کار ضروری بعد از باران برای دوچرخه سواران

اگر به سواری منظم خود اعتیاد داشته باشید، هر از گاهی در معرض باران قرار می گیرید که بسته به شرایط همیشه چیز بدی نیست. داشتن لباس مناسب دوچرخه سواری مطمئناً سوار شدن در زیر باران را بسیار لذت بخش تر می کند.

در حالی که دوچرخه سواری در زیر باران خطرات احتمالی، دید ضعیف (برای شما و رانندگان)، جاده ها و معابر لغزنده، چاله های پنهان شده در زیر گودال ها را به همراه دارد، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام پیاده شدن از دوچرخه  در نظر بگیرید.

اوه بله، آن طوفان ناگهانی و حالا دوچرخه شما که آشفته است، کیت شما اکنون چندین سایه سیاه و خاکستری دارد و تجهیزات شما که بیشتر در معرض شکستگی و خرابی قرار گرفته.

در اینجا پنج کار مهم وجود دارد که شما باید بعد از سواری در زیر باران انجام دهید که لبخندتان یادآور یک تجربه خوش در زیر باران بوده باشد.

 

1-لباس های خود را عوض کنید

به نظر می رسد گفتن این حرف فاقد معنی باشد، بلاخره هیچ کس پوشیدن لباس خیس را دوست ندارد، اما مهم این است که تعویض لباس هایتان را به تأخیر نیندازید. این فقط باران نیست که لباس شما را خیس می کند، بلکه عرق نیز هست. همه این رطوبت می تواند باعث ایجاد محیط مناسب برای رشد باکتری ها شود. حتی اگر دوچرخه خود را می شویید (شماره 2) ، این کار را با لباس خشک انجام دهید. یک تعویض سریع حتی در روحیه شما هم تاثیر خواهد داشت و شمارا از خطر آنفولانزا و سسرماخوردگی حفظ خواهد کرد. حوله و لباس اضافی را در گاراژ (یا دفتر کار) نگه دارید تا برای یک تعویض ساده لباس مجبور به بازگشت به خانه نشوید.

با اینحال اگر هنگام شستن دوچرخه تمایل به خیس شدن دارید، سعی کنید نوعی شورت مخصوص شنا یا موج سواری بپوشید زیرا آنها آب را کمی بهتر از لباس های معمولی دفع می کنند و چسبان هم نمی باشند.

 

2-دوچرخه خود را بشویید

 قضیه فقط رطوبت چسبیده به دوچرخه نیست، بلکه ریگ، خاک، روغن و آلودگی چسبیده به بدنه، لاستیک‌ها، زنجیر و دیگر اجزای دوچرخه هم است و این تنها برای دوچرخه سواری در جاده است، دوچرخه های خارج از جاده حتی بیشتر گل و لای می خورند. پشت گوش انداختن شستن دوچرخه به منزله ی کار بیشتر و سخت تر بعد از آن است. بهتر است قبل از خشک شدن کامل بدنه، ان را تمیز کنید.

اگر یک هفته کامل بارانی پیش رو باشد و قصد خروج از خانه برای بار دیگر را هم داشته باشید، لکه ها و گل و لای های بزرگ را با فشار آب شلنگ تمیز کنید ولی اطمینان حاصل کنید که در اسرع وقت پس از اتمام هفته بارانی برای تمیز کردن صابونی زنجیر ، لاستیک و گیربکس وقت اختصاص دهید.

اگرچه ممکن است یک شلنگ با فشار قوی راهی سریعتر برای تمیز کردن به نظر برسد، اما در واقع برای دوچرخه شما مضر است.  یک شلنگ با فشار قوی می تواند علاوه بر برهم زدن چینش دقیق و جزئی مکانیک، کثیفی و ذرات را به شکاف هایی وارد کند و این آسیب وارد شده هنگام سوارشدن به دوچرخه نمود پیدا کند.

 

3-لباس هایتان را با شلنگ بشویید

همان طور که مشغول شستن دوچرخه با شلنگ هستید، فرصت خوبی است که کفش و کلاه ایمنی خود را نیز بشویید. شما باید سریعا دست به کار شوید زیرا خشک شدن کفش های شما مدت زمان زیادی طول می کشد. آنها را با روزنامه یا حوله کاغذی پر کنید و به محض اینکه مرطوب شد، کاغذ را با کاغذ جدید عوض کنید. در حالت ایده آل کفش های خود را روی بخاری یا دریچه هوای گرم آویزان کنید تا روند خشک شدن تسریع شود.

علاوه بر آن توصیه میشود لباس ها را نیز در حیاط آبکشی نمایید زیرا زباله های درشت به ماشین لباس شویی شما آسیب میرسانند.  نیازی نیست لباس‌های‌تان را کامل با دستتان بشویید تنها  از بین رفتن لکه و گل موجود بر روی لباس‌ها کافی ست.

 

4-تمیز نمودن زنجیر های دوچرخه

درست است که بیشتر دوچرخه شما از مواد سبک تری ساخته شده اما زنجیر چرخ ها از آهن هستند و ترکیب آب و فلز واقعا ترکیب بدی است. پس از یک سواری مرطوب و آب تنی زنجیر ها توسط شلنگ! زنجیره شما نیاز به یک درمان با روغن خوب دارد. با استفاده از یک برس سبک زنجیر خود را از هر گونه آلودگی باقی مانده پاک کرده و آن را کاملاً خشک کنید تا مطمئن شوید که زنگ نزده است. قبل از سوار شدن بعدی زنجیره خود را چرب کنید زیرا مایع محافظتی که قبلاً در آنجا بود شسته شده است.

 

5-مواظبت از لباس های سفید

اولویت همیشه در پاک کردن لباس های سفید از لکه است. بهتر است بلافاصله بعد از تمیز کردن لکه از روی لباس آن را داخل یک ماده شوینده مایع بیندازید تا اثرات باقی مانده از لکه نیز از بین برود. توجه کنید که نباید لباس‌های رنگی را همزمان با لباس‌های سفید داخل یک مایع شوینده بیاندازید.

اگر این موارد را به صورت صحیح رعایت کنید مطمئناً دوچرخه سواری در باران برای شما تجربه ای دلپذیر و مطبوع خواهد بود. امیدواریم که مطالب گفته شده در این مقاله برای شما قابل استفاده باشند.

 جهت راهنمایی های بیشتر برای دوچرخه سواری در هوای بارانی یا برفی یا راهنمای خرید  دوچرخه به سایت ما مراجعه کنید.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*