اطلاعات

محصولات جدید

علائم دوچرخه سواری گروهی

(4 رای)

علائم دوچرخه سواری گروهی

‌ ‌

توصیه هایی برای ایمن ماندن در جاده

دوچرخه سواری گروهی یکی از بهترین و لذت بخش ترین جنبه های دوچرخه سواری جاده است. چه به طور منظم هر آخر هفته با باشگاه خود، چه تفریح با چند نفر از دوستان و یا تمرین برای مسابقه بعدی.
 در یک گروه هماهنگ با استفاده از اشارات و علائم درست، ایمنی همه افراد  تضمین میشود.

‌ ‌

 علائم کم کردن سرعت: 

  بازو و ساعد خود را به شکل صاف و با فاصله از بدن و کمی مایل به عقب بگیرید تا دوستانتان از پشت سر به راحتی دستتان را ببینند.دست خود را از مچ به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا نشان دهد که در شرف کاهش سرعت هستید.به علاوه این حرکت، اگر کاهش سرعت فورا باید انجام بگیرد و تایم زیادی برای استفاده از علائم ندارید، میتوانید با صدای بلند و رسا "کاهش سرعت" را بگویید. این کار دوچرخه سواران دیگر را متوجه میسازد که فورا باید واکنش نشان داده و سرعت خود را کم کنند.

reduce speed

 ایستادن: 

دستتان را مستقیماً بالای سر خود ببرید تا نشان دهید که میخواهید بایستید. این علامت نشانگر دعوت به ایست باقی تیم است.

راه دیگر فریاد "ایست" برای توقف در زمانی است که یک اتفاق ناگهانی رخ میدهد و شما زمان کافی برای نشان دادن علامت ندارید.

 حرکت به چپ و راست: 

دست خود را به صورت صاف به سمتی که میخواهید حرکت کنید بگیرید. اینکار را مدتی قبل از چرخش انجام دهید تا وسایل نقلیه پشت سرتان متوجه نیت شما شوند. 

stop

 چاله در جاده: 

اگر در جاده به خطری مانند چاله و یا فاضلاب بدون درپوش نزدیک میشوید، دست خود را به سمتی دراز کنید که خطر در آن سمت قرار دارد و سپس از سمت دیگر رد شوید. این حرکت گاهی با یک حرکت دایره ای همراه میشود(البته اگر زمان کافی برای این کار وجود داشته باشد).

اگر حفره عمیقی در جاده وجود دارد با صدای بلند "چاله" را فریاد بزنید تا بقیه با دقت بیشتری از کنار آن رد شوند.

 hole in the road

 خطر در پیش: 

چنانچه به یک خطر فیزیکی نزدیک می‌شوید، بازوی خود را به سمت خطر در پشت خود بگیرید و از پشت خود در جهتی که باقی دوچرخه سواران باید حرکت کنند، اشاره کنید. این خطر معمولا بعلت یک خودروی پارک شده در سمت راست است و به همین دلیل بیشتر از بازوی دست راست استفاده میشود.

 danger

 

 شن/آوار: 

برای اعلام خطراتی مانند سطح لغزنده، دست دراز شده خود را بگیرید، کف دست خود را پایین بیاورید و روی زمین تکان دهید. این همچنین می تواند برای سطح ناصاف جاده یا غیر یکپارچه استفاده شود.

همانطور که قبلا هم گفته شد اعلام ماهیت خطر با صدای بلند می تواند اطلاعات مهم بیشتری را به گروه دوچرخه سواران شما اضافه کند. اطمینان حاصل کنید که از کلمه های واضح و تک کلمه ای برای جلوگیری از سردرگمی استفاده می کنید. مثلا در اینجا فریاد زدن کلمه "یخ" "شن" و ... بسیار کمک کننده است.

 sand or rubble

 حرکت به جلو: 

سرگروه تیم بودن در راه های طولانی بسیار خسته کننده و پر مسئولیت است. به همین دلیل ............... امری بسیار طبیعیست.در حین سواری، آرنج خود را به سمتی که می خواهید چرخ(های) مکنده از آن عبور کند، تکان دهید. روی این موضوع تأکید کنید و با خیال راحت کمی به سمت بیرون حرکت کنید تا فضای بیشتری برای آمدن به آن‌ها بدهید و پدال‌ها را بسیار کم کنید. آنها پیام را دریافت خواهند کرد

 ‌

 ‌

 تشکر: 

 

 thanks

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*