اطلاعات

محصولات جدید

روز جهانی کوهستان

(0 رای)

روز جهانی کوهستان

‌در 11 دسامبر سالانه جشن گرفته می شود، یک روز بزرگداشت بین المللی است که هدف آن افزایش آگاهی در مورد نقشی است که مناطق کوهستانی در زندگی مردم دارند و اهمیت آنها برای کره زمین ما است. در حالی که اکثر مردم کوه ها را مسلم می دانند و زیاد به آنها فکر نمی کنند ، کوه ها در واقع برای رفاه کره زمین بسیار مهم هستند. کوه ها منابع بی شماری مانند آب شیرین ، غذا و انرژی را تأمین می کنند. و کمبود این منابع در طی چند دهه آینده با افزایش جمعیت انسانی و استفاده از سهم بیشتری از منابع زمین ، فقط افزایش می یابد.
این روز بزرگداشت جهانی را می توان از 1992 بازگرداند. این زمانی است که توسط کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل تصویب شد. این عنوان "مدیریت اکوسیستم های شکننده: توسعه پایدار کوهستان" بود و توجه جهان را به اهمیت کوه ها و رشته کوه ها برای جهان جلب کرد. با افزایش توجه به این موضوع ، تصمیم بر این شد که سال 2002 به سال بین المللی کوه ها تبدیل شود ، با این امید که نه تنها آگاهی را افزایش دهد بلکه در زمینه توسعه پایدار کوهستان نیز دامن بزند. این تلاش به اندازه کافی موفقیت آمیز بود که در 20 دسامبر 2002 ، سازمان ملل 11 دسامبر را به عنوان روز جهانی کوه تعیین کرد. سال بعد ، در 11 دسامبر 2003 ، اولین روز جهانی کوهستان برگزار شد.

نماد روز جهانی کوهستان:             

نماد این روز سه مثلث سیاه است که در کنار یکدیگر ظاهر می شوند و هر یک از این مثلث ها نماد دیگری را در خود جای داده اند. این مثلث ها البته کوه ها را نشان می دهند و هر یک از نمادهای تعبیه شده نمایانگر چیزی است که کوه ها زمین و بشریت را فراهم می کنند.

- مثلث در سمت چپ دارای یک الماس آبی در راس آن است و نشان دهنده ی یخی است که ذوب می شود و به آب شیرین تبدیل می شود.
- مثلث وسطی یک دایره نارنجی در مرکز خود دارد و نشان دهنده مواد معدنی و منابعی است که از داخل کوه استخراج می شود.
- مثلثی که در سمت راست ظاهر می شود گوشه پایین سمت راست آن  به رنگ سبز است که نشان دهنده سرسبزی و محصولاتی است که در دامنه کوه ها رشد می کنند.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*