اطلاعات

محصولات جدید

دوچرخه سواری یک ورزش هوازی با تاثیر بالاست که دارای مزایای زیادی است. شدت آن نیز متفاوت و برای همه سطوح مناسب است. می توانید به عنوان یک روش حمل و نقل، برای فعالیت های گاه به گاه یا برای یک فعالیت شدید و رقابتی دوچرخه سواری کنید..

دوچرخه سواری تمرین فوق العاده ای است که شما را فعال نگه می دارد و این می تواند به شکل گیری یک سبک زندگی سالم، از نظر جسمی و روحی کمک کند..

لطفا به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا نگاهی به برخی از راه های افزایش سطح آمادگی جسمانی و سلامتی  در دوچرخه سواری بیندازیم.

 

1-مدیریت وزن

دوچرخه سواری به طور معمول، به ویژه با شدت زیاد، به کاهش سطح چربی بدن کمک می کند  که باعث مدیریت سالم وزن می شود. به علاوه، موجب افزایش متابولیسم بدن و افزایش عضله سازی شده که به شما امکان می دهد کالری بیشتری بسوزانید. حتی در حالت استراحت.

 

2- قدرت پا

دوچرخه سواری عملکرد کلی بدن شما را بهبود می بخشد و عضلات پا را بدون فشار بیش از حد تقویت می کند. ساق پا، زرد پی زانو و ماهیچه های سزینی مورد هدف قرار میگیرند..

برای تقویت هرچه بیشتر پاها، در هفته چند بار تمرینات وزنه برداری، اسکات و لانگ را امتحان کنید تا عملکرد دوچرخه سواری شما بهتر شود.

 

3- مناسب برای مبتدیان

دوچرخه سواری فعالیت سختی نیست ولی اگر به هر دلیلی با دوچرخه های استاندارد معمولی مشکلی دارید میتوانید دوچرخه های ثابت را که حتی در خانه قابل نصب هستند امتحان کنید.

اگر همین تازگی ها شروع به تناسب اندام نموده اید یا مصدومیت یا جراحت ناشی از عمل جراحی دارید توصیه میشود با شدت ملایم تری شروع کنید و هرچه بیشتر به تناسب ایده آل خود نزدیک شوید، شدت رکاب زنی افزایش خواهد یافت.

 

4-  تقویت سلامت روان

دوچرخه سواری می تواند احساس استرس ، افسردگی یا اضطراب را به طور قابل توجهی کاهش دهد. تمرکز بر روی جاده در حالی که دوچرخه سواری می کنید به رشد تمرکز و لذت از لحظه حال کمک می کند. این ممکن است به شما کمک کند تا تمرکز خود را از گفتگوی ذهنی روز خود دور کنید.

اگر احساس بی حالی کردید، حداقل 10 دقیقه خود را روی دوچرخه سوار کنید. ورزش موجب آزاد سازی اندورفین میشود. اندورفین ها توسط غده هیپوفیز و سیستم عصبی مرکزی ما تولید می شوند و بر روی گیرنده های تسکین درد در مغز تأثیر می گذارند. این انتقال دهنده های عصبی برای افزایش احساس لذت و خوشحالی و همچنین برای کاهش درد و ناراحتی عمل می کنند.

 

5- کمک به افراد سرطانی

اگر مبتلا به سرطان هستید یا در حال طی مراحل بهبودی هستید، دوچرخه سواری از موارد خارق العاده در برنامه مراقبتی شماست. دوچرخه سواری همچنین می تواند شما را لاغر و متناسب نگه دارد، که ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان از جمله سرطان پستان را کاهش دهد.

طبق تحقیقات سال 2019 ، در صورت ابتلا به سرطان پستان، فعالیت های فیزیکی در کاهش عوارض جانبی درمان سرطان، از جمله خستگی و بهبود کیفیت زندگی شما موثر است

 

6- شروع مثبت و قدرتمند صبحگاه

روز خود را با یک فعالیت سالم مانند دوچرخه سواری شروع کنید تادبا تقویت گردش خون شما را از خواب بیدار کند و به شما امکان می دهد روز خود را با احساس موفقیت شروع کنید.

ممکن است با پیشرفت روز تمایل بیشتری برای انتخاب تصمیم های سالم و مثبت برای روزهای آینده داشته باشید.

مطالعه ای در سال 2019 نشان داد افرادی که 6 هفته قبل از صبحانه ورزش می کردند، پاسخ  بدن خود به انسولین را بهبود بخشیدند. این امر به آنها کمک می کند دو برابر بیشتر از افرادی که بعد از صبحانه ورزش می کنند چربی بسوزانند.

 

7- از بروز بیماری های نهفته جلوگیری کنید

خواه بخواهیم یا نه، ژن های ما حامل رمزهای بیماری ها یا استعداد های فراوانی هستند. شرایط محیطی و انتخاب های ما هستند که از بروز بسیاری از آنها بیشگیری یا برعکس موجب فعال شدن آنها میشوند. ورزش منظم کلیدی ترین انتخاب ماست. دوچرخه سواری به طور منظم یکی از راه های جلوگیری از کم تحرکی و نگرانی های سلامتی آن است. علاوه بر آنها دوچرخه سواری طلایی ترین راه حل برای جلوگیری از بروز سکته قلبی، فشار خون، دیابت نوع دو و مشکلات قلبی است.

 

8- محیط زیست و یک راه میان بر

دوچرخه سواری جایگزینی عالی برای گزینه های حمل و نقل است که شامل نشستن در ترافیک برای طولانی مدت نیست.

هنگامی که به مکانهایی می روید که کمی برای پیاده روی دور هستند اما همچنان نمی خواهید سوار ماشین شوید بهترین انتخاب دوچرخه است. با این کار حتی رد پای خود را هم کاهش میدهید.

جایزه شما هم این است که مجبور نیستید برای یک مکان پارک در مناطق شلوغ مبارزه کنید :)

 

9- تعادل

تعادل(از وظایف مغز) با افزایش سن و کم تحرکی رو به کاهش می رود. هنگام دوچرخه سواری همزمان که بر روی استقامت ماهیچه ها و استخوان های خود کار میکنید، تعادل و هماهنگی وضعیت عمومی بدن را هم بهبود می بخشید. تعادل بهتر در جلوگیری از زمین خوردن و شکستگی هم مفید است.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*