اطلاعات

محصولات ویژه

محصولات جدید

اگر قصد خرید دوچرخه یا شروع این ورزش را دارید ولی هنوز خیلی چیز‌ها برای شما مشخص نیست، لطفا به توصیه‌های ما توجه کنید. در ادامه ۵ نکته برای شروع یا خریداری دوچرخه برای شما و ۶ نکته دیگر در مقاله بعدی شرح داده خواهند شد.

۱- از کجا می‌خوای بخری؟

شاید در خرید دوچرخه از فروشگاه‌های آنلاین پس انداز زیادی بتوانید بکنید. چه از نظر زمان چه از لحاظ مادی. ولی خرید از فروشگاه های محلی‌ست که در طولانی مدت سود ده خواهد بود. این مغازه ها یا فروشگاه ها، دارای تخفیفات و تبلیغات هستند و خرید شمارا گارانتی میکنند. یعنی در صورت اینکه دوچرخه شما در دوره گارانتی خراب شود، فروشگاه آنرا به صورت رایگان تعمیر خواهد کرد. نسبت به علاقه شما، قد شما و شرایطتان فروشنده راهنمایی‌تان خواهد کرد. اما از اولین موردی که به آن برخوردید خرید نکنید، خرید حضوری این امکان را به شما میدهد که چندین مورد را باهم مقایسه کنید. از این امکان استفاده کنید =)

 

اما به چه نوع دوچرخه ای نیاز دارید؟ برای بیشتر مبتدیان، دوچرخه جاده مناسب است. اگر هدف شما شرکت در مسابقه‌های حرفه‌ای است، به دنبال یک دوچرخه سبک وزن مسابقه‌ای باشید. دوچرخه هیبرید به دلیل تنه‌ی ضعیف تر نسبت به دوچرخه کوهستان که برای مسیر های ناهموار است، یک انتخاب عالی برای دوچرخه سواران معمولی و مسافت کوتاه است.

 

۲- با دوچرخه راحت باشید

 

در زمان خرید باید به تناسب فیزیک بدن خودتان و سایز دوچرخه دقت کنید همچنیین،

زین دوچرخه اگر به درستی تنظیم شود، ۹۰ درصد راحتی شمارا به سادگی تضمین میکند.

پیش از هر کاری ارتفاع زین بایدب با قد شما تنظیم شود. شاید این کار چندان مهم به نظر نرسد اما تنظیم  زین بر روی کنترل پدال ها تاثیر شایانی خواهد داشت. برای تنظیم آنها، یکی از پدال هارا در بالاترین حالت و دیگری را در پایین ترین حالت قرار دهید. پاشنه پایتان را روی پدال ها قرار دهید. اگر پای پایینی به طور کامل صاف و کشیده بود، موقعیت زین دوچرخه کاملا درست است اما اگر زانویتان خم شده باشد، یعنی ارتفاع  زین نامناسب است و باید آنرال بالاتر ببندید. دست هایتان نیز نه باید کاملا کشیده شده باشند و نه کاملا خم شده.

در زمان تنظیم زین، حتما دقت کنید که اگر زین عقب تر از معمول قرار داشته باشد  آسیب به کمرتان وارد خواهد شد و باعث کوفتگی عضلات خواهد شد.

 

۳- تعمیر پنچری را بیاموزید

 

چگونگی انجام تعمیرات را از قبل یاد بگیرید و در فراغت خودتان تمرین کنید. چون خیلی وحشتناک است که خودتان را با لاستیک پنچر شده، بدون ابزار و دانش و اطلاعات کافی برای حل این مشکل در وسط ناکجا آباد پیدا کنید =)

 

۴- موارد ضروری که باید تهیه شوند

 

خیلی خلاصه باید بگویم که شما به عنوان رکاب زن، باید کلاه ایمنی، قفل دوچرخه، دستکش (مخصوص زمستان)، چراغ دوچرخه، یک بارانی، بادگیر های شب‌رنگ برای دوچرخه سواری در شب، کیت تعمیر پنچری و یک پیراهن با آستین های بلند.

علاوه بر اینها برای فصل های سرد، لباس زیر حرارتی و جوراب ساق بلند و کفش مناسب هم تهیه کنید.

 

۵- به یک باشگاه دوچرخه سواری بپیوندید

 

در یک باشگاه دوچرخه سواری خوب هم افراد همفکر باخودتان را خواهید یافت و هم قادر به شرکت در رویداد های عمومی و اجتماعات خواهی بود.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*