اطلاعات

محصولات ویژه

محصولات جدید

انتخاب کلاه ایمنی دوچرخه

(0 رای)

نحوه انتخاب کلاه ایمنی دوچرخه

شما که در حال خواندن مقاله ای در مورد نحوه انتخاب کلاه ایمنی دوچرخه هستید، نیازی به قانع کردن در مورد الزام پوشیدن کلاه ایمنی برای محافظت از سرتان ندارید، پس میتوانیم بدون مقدمه سر اصل مطلب میرویم.  البته در برخی مکان‌ها قوانینی وجود دارد که پوشیدن کلاه را ملزم می‌کند. در هنگام خرید چند نکته وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.

 

در متن زیر فاکتورهای کلیدی انتخاب کلاه ایمنی دوچرخه را برایتان نوشتیم.

 

مهمتر از همه، مطمئن شوید که کلاه ایمنی با اندازه مناسبی تهیه می کنید: نامناسب بودن کلاه می تواند محافظت آن از سرتان را کاهش دهد. بنابراین اندازه مناسب را انتخاب کنید و آن را به درستی تنظیم کنید.

 

به دنبال کلاه ایمنی ای باشید که با سبک دوچرخه سواری شما مطابقت داشته باشد: دسته‌بندی‌های کلاه ایمنی با هدایت شما به سمت گزینه‌های مناسب‌تر با نیازهای شما، فرآیند انتخاب را ساده می‌کنند (البته که یک کلاه ایمنی جاده‌ای را می‌توان در مسیر خاکی استفاده کرد و یک کلاه ایمنی دوچرخه کوهستانی در جاده نیز استفاده میشود).

 

 کلاه ایمنی دوچرخه به سه دسته اصلی تقسیم میشوند: 

 

1. کلاه شهری:  یک انتخاب مقرون به صرفه و محافظت اولیه در برابر ضربه

2. کلاه جاده ای:  سبک وزن، با تهویه مناسب و آیرودینامیک قوی 

3. کلاه کوهستانی: تهویه فوق العاده  و در اکثر مدل ها پوشش بیشتری از سر نسبت به سایز کلاه دارد زیرا احتمال خطر برای یک دوچرخه سوار کوهستانی بیشتر است.

تصمیم بگیرید که چه ویژگی هایی برای شما مهم تر هستند. آیا فناوری های جدید حفاظتی و طراحی های پیشرفته (سبک تر، خنک تر و آیرودینامیک تر) برای شما مهم هستند؟ آیا به ویژگی های خاصی مانند پایه های تعبیه شده برای نور یا دوربین نیاز دارید؟

 

 مناسب بودن و راحتی کلاه ایمنی دوچرخه: 

هنگام انتخاب کلاه ایمنی دوچرخه، تناسب سایز  بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت می تواند کارایی آن را در هنگام تصادف کاهش دهد. در نظر داشته باشید که این کلاه در دوچرخه سواری های طولانی مدت بر سر شما خواهد بود، پس راحتی آن شرط اصلی است. برای پیدا کردن کلاه ایمنی دوچرخه با اندازه مناسب، دور سر خود را اندازه بگیرید. تقسیم بندی کلاه ها بر اساس سایز دور سر است و شما به راحتی میتوانید سایز مناسب را بیابید. برای پیدا کردن دور سرتان، یک متر خیاطی را به دور بزرگ‌ترین قسمت سر خود(حدود دو سانتی متر بالاتر از ابروهایتان) بگیریدو یا یک نخ را دور سر خود بپیچید، سپس طول رشته را با یک معیار اندازه گیری کنید.

 استاندار های اندازه کلاه ایمنی دوچرخه: 

XS: cm51

S: cm51 -cm55

M: cm55 تا cm59

L: cm59  تا cm63

XL: بالای cm63

Free Size: دارای یک سیستم قابل تنظیم است

‌ 

 نحوه تنظیم کلاه ایمنی دوچرخه: 

- ابتدا دور سر را تنظیم کنید. بسیاری از کلاه‌ها دارای یک چرخ تنظیم هستند که می‌توانید آن را کاملاً باز کنید تا کلاه ایمنی را روی سر خود قرار دهید و سپس آن را بچرخانید تا به تناسب خوبی برسید.

- سپس با سگک بند چانه را ببندید و سفت کنید. بند ها باید زیر هر گوش یکV تشکیل دهند.

-  در نهایت، با بند چانه خمیده، دهان خود را کاملا باز کنید. هنگام انجام این کار، کلاه ایمنی باید به بالای سر شما فشار بیاورد. اگر اینطور نشد، بند را کمی سفت کنید و این کار راتکرار کنید. (البته بیش از حد سفت نکنید.) 

 

 نکات اضافی مناسب کلاه ایمنی دوچرخه: 

اندازه های هر برند متفاوت است: اعداد استاندارد سایز بندی بالا در بین مارک های کلاه ایمنی کمی متفاوت است، بنابراین همیشه دور سر را در کلاه مورد نظر خود بررسی کنید. همچنین، مانند کفش، برندها از شکل های اختصاصی برای قالب های کلاه استفاده می کنند، بنابراین سعی کنید کلاه فروشگاه امتحان کنید تا ببینید آیا کلاه به خوبی با فرم سر شما مطابقت دارد یا خیر.

اگر سایز سز شما در مرز سایز بندی هاست، سایز کوچکتر را انتخاب کنید. گزینه های دیگر این است که به مدل های دیگر کلاه ایمنی نگاهی بیندازید. برخی از بزرگسالان با سرهای کوچکتر با کلاه های بچگانه راحتترند.

یک کلاه ایمنی مناسب باید محکم باشد اما نه به طرز آزاردهنده. باید کاملا روی سر شما و لبه جلویی دو سانت یا کمتر بالاتر از ابروهای شما قرار گیرد تا پیشانی شما محافظت شود. کلاه ایمنی را از یک طرف به طرف دیگر و از عقب به جلو فشار دهید. اگر به طور قابل توجهی جابجا شد، باید سایزتان را تنظیم کنید.

‌ ‌

 انتخاب ها در حفاظت از کلاه ایمنی 
ماموریت اصلی کلاه ایمنی محافظت در برابر صدمات به سر ناشی از نیروی ضربه ناشی از سقوط از دوچرخه است و آزمایش‌های ثابت همگی کارایی کلاه ایمنی را در انجام این کار اندازه‌گیری می‌کنند.

قسمت محافظ کلاه از یک پوسته بیرونی و آستر داخلی تشکیل شده است که بهم وصل شده اند:

پوسته پلاستیکی کلاه ایمنی مقداری مقاومت در برابر سوراخ شدن ایجاد می کند و به کلاه ایمنی اجازه می دهد در اثر ضربه سر بخورد (برای محافظت از سر و گردن).
آستر کلاه از فوم پلی استایرن منبسط شده (اساسا فوم پلی استایرن با عیار بالا) ساخته شده است. با کاهش سرعت ضربه و از بین بردن نیروی آن از سر شما محافظت می کند.

  

 مراقبت از کلاه ایمنی دوچرخه 
از استفاده از شوینده های شیمیایی غلیظ برای تمیز کردن کلاه ایمنی خودداری کنید. تولیدکنندگان فقط استفاده از پارچه یا اسفنج نرم به همراه آب و صابون ملایم را توصیه می کنند. البته پد های درونی کلاه معمولا قابل شستشو هستند.
کلاه ایمنی را در اتاق زیر شیروانی، گاراژ، صندوق عقب خودرو یا هر مکان گرم دیگر، قرار ندهید. گرمای بیش از حد ممکن است باعث ایجاد حباب بر روی قطعات کلاه ایمنی شودو نباید از این کلاه اسیب دیده دوباره استفاده شود.
از امانت دادن کلاه خود به دیگران خودداری کنید. شما می خواهید بدانید که کلاه ایمنی شما دقیقا چه نوع استفاده ای را در طول عمر خود تجربه کرده است.

‌ ‌
 زمان تعویض کلاه ایمنی 
کلاه ایمنی دوچرخه طوری طراحی شده است که یک ضربه را تحمل کند، بنابراین همیشه فرض کنید که کلاه ایمنی ای که در یک تصادف برخوردی داشته باید تعویض شود. حتی اگر خوب به نظر می رسد، یک کلاه جدید تهیه کنید.

و حتی اگر بدون تصادف بوده اید (عالیه!)، همچنان باید بعد از پنج سال کلاه ایمنی تان را تعویض کنید. آلودگی، اشعه UV و تغییرات هوا ممکن است اجزای کلیدی کلاه در محافظت را در طول زمان ضعیف کنند.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*