اطلاعات

محصولات جدید

نکاتی برای رکاب زنی به منظور کاهش وزن

‌ ‌

آیا هدف شما از دوچرخه سواری کاهش وزن است؟ رکاب زنی یک فعالیت تفریحی عالی است، اما اگر برای کاهش وزن این کار را انجام میدهید، باید ساختار تمرین خود را متفاوت از زمانی که این کار را برای سرگرمی با یک دوست دوچرخه انجام میدهید، طراحی کنید.

از نکات زیر برای خرید بهترین دوچرخه برای کاهش وزن استفاده کنید و تمرین خود را به درستی تنظیم کنید تا بتوانید نتایج خوبی را مشاهده کنید. شما همچنین می توانید از یک کالری شمار در حین ورزش برای تخمین کالری سوزی خود استفاده کنید.

چه مقدار رکاب زنی لازم است؟

اگر برای کاهش وزن رکاب زنی می کنید، مدت زمان (زمانی که برای دوچرخه سواری می گذرانید) بیشتر از مسافتی که طی می کنید اهمیت دارد. این بدان معناست که برای کاهش چند کیلوگرم، لزوماً مجبور نیستید تور دور شهر بگذرانید. خیالتان راحت شد؟ اما کیلومتر شمار را کنار نگذارید.
اگر ورزش را تازه شروع کرده اید، می توانید برنامه تمرینی رکاب زنی خود را با یک تست ساده شروع کنید. از کیلومترشمار خود (یا یک ساعت هوشمند یا اپلیکیشن موبایل) استفاده کنید تا در مدت 30 دقیقه رکاب زنی، چه مسافتی را طی میکنید.

کیلومتر را در دفترچه تمرین خود یادداشت کنید و هدفی تعیین کنید که همان مسافت در همان مسیر را در مدت زمان کمتری انجام دهید. همانطور که سطح تناسب اندام شما بهبود می یابد، می توانید مسافت بیشتری را در زمان کمتری طی کنید و کالری بیشتری در این فرآیند بسوزانید.
با در نظر داشتن اینکه رفته رفته رکاب زنی به فرایند آسانتری برای شما تبدیل میشود، برای راندهای طولانی تر در طول هفته برنامه ریزی کنید. اگر هر هفته سه تمرین دوچرخه‌سواری انجام می‌دهید، یک رکاب زنی کوتاه (30 دقیقه) انجام دهید، یک دوره را به مدت متوسط (45 دقیقه) انجام دهید و یک راند طولانی (60 تا 120 دقیقه) را در نظر بگیرید.

اگر کاهش وزن هدف اصلی شماست، شدت ورزش مهمتر از سرعت است. یک سواری با شدت بیشتر کالری بیشتری نسبت به یک سواری با شدت کمتر می سوزاند.

نوع دوچرخه ای که می رانید و مسیری که انتخاب می کنید هم بر شدت و هم بر سرعت شما تأثیر می گذارد. برای مثال، اگر در مسیری گل آلود و صخره ای با سرعت 20 کیلومتر در ساعت با دوچرخه کوهستانی سنگین می‌رانید، باید به شدت تلاش کنید. اما اگر سوار دوچرخه‌ای هستید که از در مسیری صاف میرانید، با تلاش کمتری این کار را میتوانید به این سرعت برسید.

کجا باید بروم؟

مسیری که انتخاب می کنید ممکن است بیشترین تأثیر را بر تعداد کالری هایی که می سوزانید داشته باشد زیرا هم بر مدت زمان و هم بر شدت آن تأثیر می گذارد. برای بهترین نتایج، راهی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد بدون وقفه های زیاد در چراغ قرمز یا تقاطع‌ها، به طور مداوم رکاب بزنید. این وقفه های کوتاه باعث می شود ضربان قلب شما کاهش یابد، زمان زیادی برای تمرین صرف شود و پتانسیل کالری سوزی در سواری شما کاهش یابد.

اگر تازه کار هستید و در شهرتان مسیرهای دوچرخه سواری وجود دارد، سعی کنید از این مسیرها بروید. اما اگر به این مسیر دسترسی ندارید و وقت و امکان رفتن به مکان دیگر دارید، بهتر است به مکانی بروید که جاده ای آرام و طولانی در آن قرار دارد.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*