اطلاعات

محصولات جدید

8 نکته برای دوچرخه‌سواری در زیر باران


بسیاری از ما دوچرخه سوار آب و هوایی مناسب هستیم و دلیل خوبی هم دارد. وقتی خیس است ، سواری نامرتب می شود. وقتی هوا نامساعد است ، فقط با چند تغییر هنوز می توانید سوار دوچرخه شوید.

از این هشت نکته برای ثابت نگه داشتن و ایمنی هنگام دوچرخه سواری در هوای مرطوب ، سرد و یا هوا ناپاک استفاده کنید.

1. فشار لاستیک خود را کم کنید

در شرایط مرطوب یا یخبندان ، لاستیک های لاغر با فشار لاستیک بالاتر حفظ چسبندگی لاستیک را در جاده دشوار می کند. هنگام رانندگی با لاستیک های 21 میلی متری باد شده تا 120 psi در جاده های مرطوب ، حتی رانندگان خبره دوچرخه نیز در کنترل دوچرخه خود مشکلی نخواهند داشت. درعوض ، از تایر 25 میلی متر یا گسترده تر استفاده کنید و فشار تایر خود را در محدوده psi 80-90 کاهش دهید. این امر باعث افزایش سطح لاستیک ها و بهبود وضعیت جاده شما می شود.

 

2. به گوشه ها متمایل نشوید

در جاده های خشک ، خم شدن به گوشه و کنار می تواند به شما در حفظ سرعت کمک کند. با این حال ، در شرایط مرطوب ، خم شدن به گوشه ها ، لبه تماس تایر شما را کاهش می دهد - و این باعث می شود که دوچرخه از زیر شما خارج شود.

هنگام نزدیک شدن به گوشه ها ، سرعت خود را کم کنید و یک خط هوشمند از گوشه ای بگیرید که به شما امکان می دهد وزن خود را بدون خم شدن روی چرخ عقب خود نگه دارید. این به شما کمک می کند تا وصله تماس خود را با جاده حفظ کنید. همچنین ، سر خود را بالا نگه دارید و بیشتر به جاده نگاه کنید تا تعادل خود را بهبود ببخشید.

 

3. سرعت خود را کاهش دهید

شرایط نامناسب جاده و دید به معنای آن است که شما زمان زیادی برای واکنش در برابر خطرات نخواهید داشت. سرعت خود را متناسب با آن تنظیم کنید تا دو برابر بیشتر از زمان خشک شدن در باران طول بکشد تا در شرایط خشک متوقف شود. همیشه با سرعت مطمئنه سوار شوید و در فواصل و سایر تلاش های شدید برای مربی داخل سالن یا در شرایط مطلوب هوا صرفه جویی کنید.

 

4. از خط کشی وسط جاده ها دور شوید

خطوط نقاشی شده در جاده به طرز خطرناکی نرم و نرم هستند - بسیار ملایم تر از بقیه جاده ها. هنگامی که جاده مرطوب است ، تا حد امکان از نشانه گذاری های رنگ شده به ویژه در پیچ ها یا پیچ ها خودداری کنید. تقاطع ها ، توری های فلزی و مسیرهای قطار از دیگر مناطق خطرناک لغزنده هستند که نیاز به مراقبت بیشتر دارند.

5. نشسته باشید

ایستادن برای دوومیدانی یا بالا رفتن از تپه ، وزن بیشتری را بر روی چرخ جلو وارد می کند ، که می تواند باعث از بین رفتن قدرت در چرخ عقب شود. برای جلوگیری از لغزش چرخ عقب در زیر باران ، تا آنجا که ممکن است در جای خود بنشینید. نگه داشتن وزن بر روی چرخ عقب به شما کمک می کند تا در صورت نیاز به فشار بیشتر روی پدال ، چسبندگی داشته باشید.

6. مراقب آب رنگین‌کمانی ته جاده باشید

اگر هنگام سوار شدن در زیر باران به جاده خیره شوید ، احتمالاً تکه هایی به رنگ رنگین کمان مشاهده خواهید کرد. در باران های سبک یا در ابتدای فصل باران - قبل از اینکه روغن اتومبیل از روی آسفالت شسته شود - این وصله ها نرم و نرم می شوند و می توانند لاغر شدن لاستیک های شما شوند.

7. از گودال ها دور بمانید

گرچه ممکن است نتوانید از همه آنها اجتناب کنید ، اما گودال ها می توانند خطرناک باشند زیرا خطرات زیر آنها را نمی بینید. گودال ها ، آوارها یا خطرات دیگری که به طور بالقوه می توانند باعث حادثه شوند ، احتمال دارد. برای ایمن ماندن از قسمت هایی از جاده که آب در آن جمع می شود خودداری کنید. از آنجا که هنگام باریدن روی شانه یا در مسیر دوچرخه سواری در باران شدید اجتناب از چنین نقاطی دشوار است ، در صورت امکان از مسیرهای رفت و آمد استفاده کنید. به شما فضای بیشتری برای مانور در اطراف بخشهای عمیق آب می دهد.

8- عادت های ترمز خود را تنظیم کنید

در هوای نامناسب ، عادت های ترمز خود را تنظیم کنید تا ایمن بمانید. هنگام رانندگی در جاده های مرطوب یا یخبندان این نکات ترمز را به خاطر بسپارید:

به تدریج سرعت خود را کم کنید. هنگام نزدیک شدن به چراغ قرمز یا علامت توقف ، تا آخرین لحظه منتظر نمانید. سرعت خود را با دو برابر فاصله نسبت به شرایط خشک شروع کنید.
ترمزهای خود را به آرامی بکشید. تجمع آب در سطح لبه می تواند قدرت توقف شما را کاهش دهد. با کمی کشیدن هر دو اهرم ترمز به گونه ای که لنت های ترمز به سختی لبه را لمس می کنند ، آب اضافی را از سطح ترمز پاک می کنید ، این امر باعث می شود قبل از توقف کامل کمی سخت تر فشار دهید.
چرخ ها و لنت های ترمز خود را عوض کنید. سطوح ترمز کربنی قدرت ترمز سطح آلومینیوم را تأمین نمی کند. همچنین به خاطر داشته باشید که لنت ترمز در هوای مرطوب به سرعت متلاشی می شود. به همین دلیل ، چرخ های مسابقه خود را در خانه نگه دارید و مطمئن شوید که تعداد زیادی لنت ترمز دارید ، قبل از اینکه از خانه خارج شوید. یک لنت ترمز را در نظر بگیرید که برای هوای بارانی طراحی شده است - یا حتی ترمزهای دیسکی بهتر.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*